De eerste Honda Hybride SUV in Europa.

In het voorjaar van 2019 is de Hybride CR-V verkrijgbaar. Deze is uitgerust met intelligente Multi-Mode Drive (i-MMD) technologie die ervoor zorgt dat verschillende krachtbronnen het brandstofverbruik optimaliseren zonder dat de bestuurder daar iets van merkt. Hoe dit precies allemaal werkt kunt u hier op uw gemak lezen.

De Cijfers

Het systeem combineert twee krachtige elektrische motoren en een ultra efficiënte 2.0 liter i-VTEC benzinemotor. Deze combinatie levert een koppel van 314 Nm. De nieuwe Honda CR-V Hybrid is beschikbaar met 183 pk (135 kW) voorwielaandrijving en een CO2-emissie van 120g/km. Het officiële gemiddelde brandstofverbruik ligt op 5.3l/100 km (1 op 18.9). de CR-V Hybrid met vierwielaandrijving heet een CO2-uitstoot van 126 g/km en een gemiddeld verbruik van 5.5l/10 km (1 op 18.2).

De efficiëntie van i-MMD

De efficiëntie van de nieuwe Honda CR-V Hybrid is ongekend verfijnd. Het systeem schakelt automatisch en ongemerkt tussen drie verschillende modi.

  • EV-Drive – In deze modus loopt energie van het lithium-ion batterijpakket naar de elektrische aandrijfmotor om volledig elektrisch met uitgeschakelde benzinemotor te kunnen rijden.
  • Hybrid Drive – In de hybridemodus geeft de benzinemotor power aan een generator die het batterijpakket oplaadt.
  • Engine Drive – In deze modus drijft een benzinemotor de wielen aan via een lock-up koppelingsmechanisme.

Elektrsich, hybride of benzine?

Met name bij het rijden in de stad zal de CR-V Hybrid automatisch schakelen tussen de hybride en elektrische modus. In hybridemodus kan de batterij opgeladen worden. De modus met volledig gebruik van de benzinemotor is de meest efficiënte optie voor hogere snelheden op de snelweg. Bij een gematigde snelheid zal de CR-V Hybrid elektrisch rijden voor meer dan de helft van de tijd. Bij hogere snelheden zal dit ongeveer een derde van de tijd zijn.

Ongemerkte overgangen

Het i-MMD systeem beslist zelf steeds wanneer welke modus moet worden gekozen. Dit gebeurt zonder input van de bestuurder en is afhankelijk van de situatie en de omgeving. Er is hard gewerkt om te zorgen dat deze overgang ongemerkt is voor de bestuurder, dat geldt ook voor de start-stop functie wanneer de motor stationair draait.

Rijden in stilte

De nieuwe CR-V Hybrid wordt geroemd om de stille rij-ervaring. De aandrijflijn is bijna geluidloos, het motorgeluid matcht met de verwachtingen van de bestuurder dankzij het slimme i-MMD systeem. Elektrisch rijden met het gevoel én geluid van een krachtige motor in je oren.

Head-up display

Naast deze revolutie op aandrijfgebied, is Honda’s nieuwe CR-V Hybrid voorzien van nog een uniek stukje vakwerk. Het normale dashboard is uitgebreid met een Vehicle Drive Information Interface (DII) scherm. Op dit head-up display ziet de bestuurder de actuele rijstatus, welke energiebronnen worden gebruikt en hoever het batterijpakket is opgeladen. Zonder de ogen van de weg te halen!

Beschikbaarheid en prijzen

Bestellen van dit duurzame krachtwonder kan vanaf nu. De eerste CR-V Hybrids staan begin 2019 voor u klaar bij Honda Wesselink. We vertellen u er graag meer over. De prijzen van de CR-V (niet alleen de hybride uitvoeringen) ziet u hieronder met een video die de i-MMD verder uitlegt.