Een nieuw ras in elk opzicht

Een nieuw ras in elk opzicht. De NSX verbindt u met de weg als geen ander. Deze verfijnde supercar, nauwkeurig tot in de kleinste details, combineert het dagelijks rijden met sublieme circuitprestaties. Het is een perfect evenwicht tussen vorm en functie. Het is alsof uw lichaam en geest letterlijk in verbinding staan met de NSX.

Het begon twee jaar geleden, het Honda team had geen motor, geen auto om de krachtbron in te plaatsen en alleen mensen met te weinig ervaring voor het bouwen van een sportauto. Honda Japan kwam met een belangrijke bijdrage: namelijk drie ingenieurs, veteranen uit het originele NSX-project. Hierdoor kreeg het team een boost op het gebied van ervaring. De drie ingenieurs brachten de nodige kennis en ervaring met zich mee om een sportauto te kunnen bouwen. In hun vrije tijd raceten ze met motoren en auto’s, hierdoor begrepen ze waar het over ging. De bouw van de vernieuwde NSX kon gaan beginnen, maar toch kwam het team hier en daar nog wat kennis tekort. Maar geen probleem, die kennis werd gewoon gekocht. Honda gaf goedkeuring voor de aankoop van een Ferrari 458 Italia, een Audi R8 V10 plus en een Porsche 911 Turbo. Ook werd een Porsche 911 GT3 gekocht, deze diende puur als referentie voor het stuurgevoel. De originele NSX moest presteren als supercar, dagelijks inzetbaar zijn en een prijskaartje krijgen dat de helft was van de toen geldende prijs voor dergelijke auto’s. De briefing van de nieuwe NSX is min of meer hetzelfde met als toevoeging: wees beter dan de rivalen.

Honda NSX detail motor

De NSX reageert direct – denk aan keren en hij keert. Hij wordt een verlengstuk van uw eigen wil. Stevig chassis, getunede wielophanging en nauwkeurige gewichtsverdeling in combinatie met het Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive-systeem, ja dat is een hele mond vol, geven u al een bonzend hart na één ronde over het circuit. U leest het goed, de nieuwe NSX is een hybride. Maar dan wel met een turbogeladen 3,5-liter V6-motor. Deze is handgemaakt door een van Honda’s meesterbouwers, stap voor stap, in vijf dagen tijd. Deze persoonlijke benadering brengt de NSX tot leven. De auto levert een maximaal vermogen van 581 pk (427 kW) bij een toerental van 6500. Een maximale koppel van 646 Nm bij een toerental tussen 2000 en 6000. De 3,5 liter V6 biturbo motor beschikt over 3 elektromotoren. Met een topsnelheid van 308 km/h en acceleratie van 0-100 km/h in 2,9 seconden, is de NSX een echte sportauto. Er is gekozen voor een negentraps versnellingsbak met een een dubbele koppeling. Het hybridesysteem is niet specifiek aangebracht om een deels elektrische auto te hebben, zoals u dat bij de Civic kent. De NSX beschikt over een Stilte-modus, dan rijdt u met de auto puur elektrisch en geruisloos over de weg, maar dit is niet de hoofdtaak van het hybride-systeem. De auto beschikt namelijk ook over 3 andere standen, namelijk een Sport-, Sport Plus- en Trackstand. De NSX is geen auto met een stekker, die u zo in het stopcontact kunt doen. De auto laadt zichzelf op zodra u de rem intrapt of het gas loslaat. Zo kunt u profiteren van de elektrische power die de performance van de auto een serieuze boost geven. Power tekort is natuurlijk niet de bedoeling, zelfs niet op het circuit.

Honda heeft in Europa een 8 tal dealers aangesteld voor de verkoop van en service aan de Honda NSX. In Nederland en België zijn geen dealers aangesteld, maar dat betekent natuurlijk niet dat u geen NSX in Nederland kunt kopen. U kunt bij ons als Honda dealer in Nederland een NSX kopen, die via een van de Europese NSX dealers wordt uitgeleverd in één van onze vestigingen of bij u thuis. Dus niet getreurd, u kunt deze prachtige wagen gewoon bij ons bestellen.

De NSX is van zichzelf al ruim uitgerust met de nieuwste snufjes op autogebied, zoals u gewend bent van Honda. De NSX is leverbaar in 8 verschillende kleuren, namelijk:

  • 1. Berlina Black
  • 2. Curva Red
  • 3. 130R White
  • 4. Source Silver Metallic
  • 5. Casino White Pearl
  • 6. Nord Grey Metallic
  • 7. Nouvelle Blue Pearl
  • 8. Valencia Red Pearl.

Ook zijn er verschillende exterieur pakketten en interieur pakketten te bestellen op de auto. Ook kunt u zelf kiezen welke bekleding de NSX mag krijgen, er zijn 7 mogelijkheden, namelijk:

  • 1. Ebony;  manueel verstelbaar (stof zwart / milanoleer zwart)
  • 2. Red;      elek. verstelbaar en verwarmd (stof zwart / anilinleer rood)
  • 3. Saddle; elek. verstelbaar en verwarmd (stof zwart / anilinleer bruin)
  • 4. Ebony;  elek. verstelbaar en verwarmd (stof zwart / anilinleer zwart)
  • 5. Orchid;  elek. verstelbaar en verwarmd (stof zwart / anilinleer wit)
  • 6. Orchid;  elek. verstelbaar en verwarmd (volledig leer wit)
  • 7. Ebony;  elek. verstelbaar en verwarmd ( volledig leer zwart).
Honda NSX detail voorkant

Honda NSX detail voorkant

Om de auto helemaal compleet te maken, precies zoals u wilt, is er keuze uit drie verschillende velgen en drie verschillende kleuren remklauwen. Om een beeld te kunnen creëren bij de bovenstaande namen, hebben wij voor u een digitale versie van de NSX brochure. In de brochure staan ook de pakketten die beschikbaar zijn op de NSX. De prijzen zijn nog niet bekend.

Klik hier voor de Brochure 2016 van de NSX (Deze is in het Duits)

 

Hieronder staan wat belangrijke gegevens nog even op een rijtje voor u.

Prijs: Op aanvraag
Op de markt: Oktober 2016
Motor: 3.5-liter V6 biturbo met drie elektromotoren
Topsnelheid: 308 km/h
Gem. verbruik: 1 op 10
CO2 -emissie: 234 g/km
Vermogen: 581 pk tussen de 6500 en 7000 tpm
Koppel: 646 Nm tussen de 2000 en 6000 tpm
Brandstof: Benzine / elektrisch
Transmissie: 9-traps automaat met dubbele koppeling
Maten: Lengte van 448,7 cm, breedte van 193,9 cm, hoogte van 120,4 cm, wielbasis van 263 cm. Inhoud bagageruimte is 110 liter.
Massa leeg: Tussen 1763 en 1801 kg.

 

Honda NSX 2016-…. en Honda NSX 1990-2005

Nieuw en oud

Hieronder alvast een mooi filmpje van deze prachtige auto.